A luta das mulheres no México e a perspectiv
A luta das mulheres no México e a perspectiva de um fe...
Somos un mismo pueblo con culturas diversas
Español
2020-11-13
This research-autofiction exercise seeks to relate the successive movements that I have made in my sexual subjectivity based on the theoretical and bodily exchanges that I have been developing for two years, in which I have launched a series of questions regarding transfeminisms, sexual dissidence and post-porn. During two years of research, I constituted a wide corpus of post-porn research made up of many of the interviews, theoretical-political texts, artistic interventions, performances, autobiographical accounts and historiographic texts, which make up the main references of the post-porn movement and which constitute the main sources of this research experiment. This project emerges from the multiple exchanges that arise from the intersection between my life experience, the content review and audiovisual files and the bibliographic analysis of the post-porn corpus that I propose here. On the other hand, and as an exercise in strategic location, the work seeks to inquire about the updates of queer to cuir, by enunciating a future of the globalized south, where it seeks to highlight the displacements that emerge from the creative and artistic use of sexual dissidence in a racialized and colonized context such as “Latin America”. Due to this, I have deliberately decided to use the prefix «pos» instead of «post» to account for the ways in which this movement transits these souths.
Este ejercicio de investigación-autoficción busca relatar los sucesivos movimientos que he efectuado en mi subjetividad sexual a partir de los intercambios teóricos y corporales que he venido desarrollando durante dos años, en los cuales he puesto en marcha una serie de interrogaciones frente los transfeminismos, las disidencias sexuales y la pospornografía. Durante dos años de investigación constituí un amplio corpus de investigación pospornográfico compuesto por muchas de las entrevistas, textos teórico-políticos, intervenciones artísticas, performances, relatos autobiográficos y textos historiográficos, que componen los principales referentes del movimiento posporno y que constituyen las fuentes principales de este experimento investigativo. Este proyecto emerge de los múltiples intercambios que surgen del cruce entre mi experiencia vital, la revisión de contenidos y archivos audiovisuales y el análisis bibliográfico del corpus posporno que acá les propongo. Por otro lado, y como un ejercicio de localización estratégica, el trabajo busca indagar acerca de las actualizaciones del queer al cuir, mediante la enunciación de un devenir del sur globalizado, en donde se busca destacar los desplazamientos que emergen del uso creativo y artístico de la disidencia sexual en un contexto racializado y colonizado como “Latinoamérica”. Debido a esto he decidido deliberadamente utilizar el prefijo “pos” en vez del “post” para dar cuenta de las formas en las que este movimiento transita por estos sures.
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