El gesto del arte barroco neogranadino: ¿Qu
La imagen del barroco neogranadino se configuró como u...
Somos un mismo pueblo con culturas diversas
The aim of the current article is to rebuild Luiz Gama’s campaign trajectory in São Paulo between 1929 and 1931 through the construction of a herma in honor to him. There is also the aim of showing how the campaign was used by “colored men” to draw the attention to one of their major icons in Histor…
Autor: | |
---|---|
Tipo de recurso: | artículo |
Estado: | Versión publicada |
Fecha de publicación: | 2016 |
País: | Brasil |
Institución: | Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
Repositorio: | Anos 90 (Online) |
Idioma: | portugués |
OAI Identifier: | oai:seer.ufrgs.br:article/52512 |
Acceso en línea: | https://seer.ufrgs.br/anos90/article/view/52512 |
Access Level: | acceso abierto |
Palabra clave: | “Colored men”; Memory; Monument; Post-abolition História “Homens de cor”; Memória; Monumento; Pós-abolição monumento |
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del item se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International