Sumario: |
L’objecte d’estudi de la següent memòria són les obres de l’anomenat, en la literatura anglosaxona, «Dot Art Movement o Dot Painting»; un moviment artÃstic Ãndigena contemporani engendrat entre la dècada dels 70 i els 80 del segle passat a les comunitats de Papunya i Yuendumu en el cor del Desert Australià . La memòria s’articula entorn les principals problemà tiques a les que s’enfronta la definició i descripció de l’anomenat «Dot Art Movement o Dot Painting» dins el context de consum i recepció de les obres a Europa. Aquestes problemà tiques, sobretot conceptuals però també metodològiques, són descrites entorn tres grans apartats: el fet «primitiu», el fet «aborigen» i el fet del «Dot Art Movement o Dot painting». A través d’aquests tres à mbits la memòria presenta diverses herències històriques de carà cter eurocèntric, amb base al perÃode colonial, que dificulten la proliferació d’interpretacions i noves aproximacions vers la recepció europea de les obres d’aquest moviment artÃstic. |
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del item se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International